ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ«Порадник для вчителя» створено як он-лайн ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – в першу чергу,різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.Він стане корисним ресурсом і для інших вчителів початкових класів. Для методичної роботи зручно подано матеріал у презентаціях: |
Фізкультхвилинки за
днями тижня
В понеділок віслючок
Ліг поспати на бочок,
Бо важкий день
понеділок,
Всім потрібен
відпочинок.
У вівторок пес Тимко
Пив смачненьке молоко:
«Треба сили
набиратись,
До змагання
готуватись».
Ось настала середа,
В гості лиска йде
руда.
Зайчик звав на
іменини,
Що ж купити на
гостини?.
У четвер малий ведмедик
Сів на свій
велосипедик,
Взяв свою нову корзину
В ліс поїхав по
малину.
Качка мама у п’ятницю
Каченят своїх
скликала:
«Ви не бійтеся
водицю»,
Так вона малят
навчала.
– Будем весело
купатись,
Будем плавати ,
навчатись,
Лапками мерщій гребіть
І пливіть, пливіть,
пливіть.
Їжачиха у суботу
Не ходила на роботу,
Сорочки діткам латала
І голівкою хитала:
«В діток гострі
колючки,
У дірках всі сорочки».
Білочка – красуня у неділю
Хвостик свій руденький
розпушила
Причесала гребінцем
густеньким:
«Ой, яка ж я гарна,
чепурненька».
Фізкультхвилинки для уроків математики
17.01.2013, 17:53
|
|
Один, два – руки
вище, вище голова.
Три, чотири – руки тихо опустили. П'ять, шість, сім – стати тихо всім.
За Е.
Андрієвою
Всі піднесли
руки - раз,
І навшпиньки
став весь клас.
Два – присіли,
руки вниз.
На сусіда не
дивись.
Будем дружно ми
вставати,
Щоб ногам роботу
дати.
Хто старався
присідати –
Може вже
відпочивати.
Нахились уперед,
нахились назад.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не
боліло.
Один, два, три,
чотири – набираємося сили,
Нахились,
повернись
І до друга
посміхнись.
Руки вгору
піднесіть.
Пальці швидко полічіть: Ліворуч – 5, праворуч – 5, Скільки разом? Як сказать?
Руки вгору
піднесіть
І почнемо всі лічить. Скільки пальців на руці Хором скажемо усі.
Три ягідки, три
вишеньки
Доспіли у садку. Летіли три горобчики, Поїли до смаку.
Упали вниз три
кісточки,
У землю, в ямку
скік!
З трьох зерняток
- три паростки
З'явились через
рік.
З'явилися три
паростки
І виткнулись з
землі.
Три живчики, три
прутики,
Три вишеньки
малі.
За О.
Низьковською
На пальчики
встанемо –
До хмарин дістанемо.
Ноги на
ширині стопи, руки опущені.
Один, два, один,
два,
До хмарин
дістанемо.
Підняти руки
через боки вгору, стати навшпиньки, потягнутися.
Нахиліться
стільки раз,
Скільки качечок
у нас.
Нахилитися
вперед, не згинаючи ніг, витягуючи шию.
Один, два, три,
чотири, п'ять –
Добре вмієм
рахувать!
Стопи разом,
руки на поясі.
Скільки покажу
грибочків,
Стільки ви зробіть
стрибочків.
Підстрибувати
на місці на двох ногах.
Один, два, три,
чотири, п'ять,
Час усім
відпочивать!
Повторити
першу вправу, сісти на місця.
Прилітали, мов рідня.
Ноги на
ширині стопи, руки опущені.
Нумо спробуємо,
діти,
Їх усіх
перелічити:
Один, два, три,
чотири, п'ять.
Змахувати
прямими руками вгору-вниз, підтягуючись на пальцях ніг.
П'ять журавликів
щодня їли разом, мов рідня.
Ноги на
ширині плечей, руки за головою.
Спробуйте іще
раз, діти,
Їх усіх
перелічити:
Один, два, три,
чотири, п'ять.
Нахилятися
вперед, опускаючи голову до колін і відводячи руки назад-вгору.
П'ять журавликів
щодня
Танцювали, мов
рідня.
Стопи разом,
руки на поясі.
Знову просимо
вас, діти, їх усіх перелічити:
Один, два, три,
чотири, п'ять.
Підстрибувати
на місці на одній нозі або на двох.
До п'яти ви
рахували,
Ноги на
ширині плечей, руки зігнуті біля плечей.
Гирі вгору
піднімали,
Випрямляти
руки вгору, піднімаючи голову.
Один, два, три,
чотири, п'ять –
Не втомились
піднімать?
Кулачки
стиснуті.
Скільки олівців у нас,
Ноги на
ширині плечей, руки за спиною.
Нахиліться
стільки ж раз:
Робити
подвійні нахили тулуба праворуч-ліворуч.
Один, два, три,
чотири –
Набираємося
сили!
Стопи разом,
руки на поясі.
Скільки ластівок
у небі,
Стільки ж раз
присісти треба:
Присідати на
носках, розводячи в боки прямі руки.
Один, два, три,
чотири, п'ять –
Нижче треба
присідать!
Ноги на
ширині плечей, одна рука вгорі, друга внизу.
Скільки
прапорців у нас,
То й змахнемо
стільки ж раз!
Різко
відводити прямі руки назад, почергово змінюючи положення.
Шість веселих
ластівок
Прилетіли на
урок.
Перша весело
літає,
Гарно крильцями
махає.
Друга голову
схилила,
Підняла угору
крила.
Третя, швидка і
завзята,
Стала голівкою
кивати.
А четверта не
вгаває,
Все кружляє і
кружляє.
П'ята ластівка
мала
Серед класу
танцювала.
Шоста тихо крила
склала
І на місце
стала.
Біжить півень з
причілку,
Нагукує лічилку:
Встати з-за
парт.
– Раз, два –
курчата,
Присісти.
Три, чотири –
зайчата,
Пострибати.
П'ять, шість –
гусаки,
Повороти та
нахили голови.
Сім, вісім –
їжаки,
Нахилитися
вперед, присісти.
Дев'ять, десять
– йде лисиця,
Крокування
на місці.
Нам ховаться –
їй жмуриться.
Сісти за
парти.
Т. Коломієць
|
|
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять
руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують
"хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять
живіт)
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать
пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять
руками, крутять головою).
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки
на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають
в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають
на місці).
Сильний вітер до землі
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають
навшпиньки, руки тягнуть вгору)
Петрик йшов, йшов, йшов (крокують
на місці)
І суницю знайшов. (нахиляються
вперед)
З’їв і далі пішов. (імітація
рухів, які виконує хлопчик)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок
знайшов.
Поклав у
кошик
і
додому пішов. (сідають за парти)
Тут
трава росте висока ,
Тут
стежинонька вузька.
Вище
руки, вище ноги —
Не
проста у нас дорога.
А
тепер ідемо боком —
Із
підскоком, із підскоком.
Походили
на носочках,
А
тоді на п'ятах.
Випростали
добре спини
І
звели лопатки.
Всі
ми звикли до порядку,
Дружно
робимо зарядку.
Ми
на радість цьому дому
Проганяєм
сон і втому.
І
направо, і наліво,
Щоб
нічого не боліло.
Один
і два, три і чотири —
Набираємося
сили.
Нахилились,
повернулись,
До
товариша всміхнулись.
У
садку зеленому
Яблук
нарвемо.
В
кошики великі
Ми
їх складемо.
Ручки
хай потрудяться —
Буде
нелегко.
Вправними,
бадьорими,
Дружними
ростемо.
Руки
сонцю підставляйте,
З
сонцем в піжмурки пограйте.
До
вподоби нам ця гра.
Любить
сонце дітвора.
Один,
два — рада сонечку трава.
Хто
вже, хто вже так стомивсь
Що
ліворуч нахилився?
Хто
вже спить?
Треба
дружно всім вам встати
Фізкультпаузу
почати.
Сонце
спить, небо спить.
Навіть
вітер не шумить.
Рано-вранці
сонце встало
І
проміння всім послало.
Лапки
в боки, вгору вушка —
Скачуть
білочки-подружки.
Один,
два, три, чотири, п'ять,
По
гілках вони летять.
Один,
два, три, чотири, п'ять,
Люблять
білочки стрибать.
Руки
в сторони та вгору —
На
носочки піднялись.
Підніми
голівку вгору —
Й
на долоньки подивись.
Присідати
ми почнемо,
Добре
ноги розімнемо.
Раз
— присіли, руки прямо.
Встали
— знову все так само.
Повертаємося
вправно,
Все
виконуємо гарно.
Вліво-вправо
повернулись
І
сусіду усміхнулись.
Ось
скакалки ми візьмемо
І
стрибати розпочнемо.
Всі
стрибаємо тихенько,
Навшпиньках,
ще й легенько.
Ледь
торкаємось підлоги —
Не
стомити наші ноги.
Діти
на майданчику гуляють,
Спритно
бігають, високо стрибають.
Ми
всі трохи погуляли
І
на місце посідали.
Один,
два, три, чотири, п'ять!
Будемо
весело стрибать!
Стій!
Зимонька
до нас прийшла,
Сніг
пухкий нам принесла.
І
летять, летять сніжинки
На
дерева, на стежинки.
По
сніжку, як по перині,
Покачаємось
на спині.
У
заметах сніг лежить,
Під
ногами він скрипить.
Щоб
сніжну гірку збудувати.
Треба
спинку прогинати.
А
тепер всі на санчатах
В
ліс поїдем до зайчаток.
Зайченята
дружно грають,
Під
ялинкою стрибають.
А
лисичка виглядає,
Зараз
зайчика впіймає.
Доки
звірі наші фали,
Руки
в нас позамерзали. —
Погріємо?
А
тепер на лижі стали
додому
всі помчали.
Щось
не хочеться сидіти,
Треба
трохи відпочити.
Руки
вгору, руки вниз,
Руки
в боки, руки так,
Руки
вгору, як вітряк.
Вище
руки підніміть
І
спокійно опустіть.
Плесніть,
діти, кілька раз.
За
роботу, все гаразд!
Працювати
перестали
І
тепер всі дружно встали.
Будемо
відпочивати,
Нумо,
вправу починати!
Руки
вгору, руки вниз
І
легесенько пригнись.
Покрутились,
повертілись,
На
хвилинку зупинились.
Пострибали,
пострибали,
Раз
— присіли, другий — встали.
Всі
за парти посідали.
У
володарки Зими
Трішечки
замерзли ми.
Грудень
каже: «Пострибай!»
Січень
просить: «Присідай!»
Встали
— сіли, встали — сіли,
Розігріли
наше тіло.
Лютий
місяць нагадав:
Час
нам братися до справ.
Сіли,
дітки, всі гарненько.
Спинки
держимо рівненько.
Книги
відкриваємо —
Знання
здобуваємо!
—
Ви втомились?
Саме
час — дружно відпочить
І
знайому фізхвилинку
В
гості запросити.
Ми
писали, ми трудились
Наші
пальчики втомились
А
щоб далі нам писати,
Треба
пальці розім'яти.
Руки
вгору потягніть
І
до сонця підстрибніть!
Всі
присядем, встанем враз,
Знов
чекає праця нас.
Фізкультхвилинки з віршованими текстами
Ось до лісу ми дійшли, Ми лісочком
йшли,
Потім ми лісочком йшли Малинку знайшли.
І грибочок там знайшли. Дотягнулися, зірвали
Нагнулися, підняли, У кошик
поклали
У кошик поклали
І рушили
далі.
І рушили
далі.
Ми лісочком йшли,
Пташеня знайшли.
Нахилилися, підняли,
В гніздечко поклали
І рушили далі.
Хто ж там, хто вже так втомився,
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
Всіх промінням привітало.
Хмарка сонечко закрила
Слізки срібні зронила.
Ми ті слізки пошукаємо,
У травичці позбираємо.
Всі піднесли руки –
раз!
Раз! – і вгору, два! – і вниз
На носках стоїть весь
клас.
На сусіда не дивись.
Два – присіли, руки
вниз,
Будемо дружно ми вставати,
На сусіда
подивись.
Щоб ногам роботу дати.
Я малюю зайчика для вас – раз!
Це у нього голова – два!
Це у нього вуха догори – три!
Це стирчить у нього хвостик сірий - чотири!
Це очиці весело горять – п’ять!
1, 2, 3, 4, 5 – нам потрібно спочивать!
Тож піднімемо руки вгору
Та подивимось на зорі.
А тепер всі руки в боки –
Як зайчики – скоки, скоки.
Забавлялись зайченята
Виглядаючи маму і тата.
Ось так – лапку до лапки
Ось так – шапку до шапки
Ось так – вусом потрусим
Так, так, так!
Раз! Два! Всі
присіли,
Три, чотири - нахилились
Потім вгору
підлетіли.
Із струмочка дружно вмились.
П’ять, шість – всі
веселі
Ніжками затупотіли.
Крутимось на
каруселі.
Дев’ять, десять - відпочили
Сім, вісім – в поїзд
сіли
Й за навчання дружно сіли.
Станемо струнко! Руки в боки
!
А тепер, як жабенята
Пострибаємо, як
сороки,
Хочем трохи пострибати.
Як сороки –
білобокі.
–Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!
Стрибу-стрибу!
Скоки-скоки!
Щоб спочила голова!
Раз, два – усі пірнають,
Три, чотири – виринають,
П’ять, шість – на воді кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім – що є сили всі до берега поплили.
Дев’ять, десять – розгорнулись, обсушились, потягнулись.
Раз! Два! Час
вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
Раз! Два!
Час вставати,
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у світлий клас.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у світлий клас.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
Прокидаються
квіти,
Розпускають пелюстки.
Вітерець дихнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засипають.
Голівками гойдають.
Розпускають пелюстки.
Вітерець дихнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засипають.
Голівками гойдають.
Пригадаймо,
друзі вмить.
Як пшениченька шумить:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Як в гайку струмок дзвенить:
Дз — дз — дз — дз!
Як шумлять у птаха крила:
Ш— ш — ш — ш!
В морі синьому вітрила.
Ш — ш — ш — ш!
Вітер з гаєм розмовляє:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Поміж листячком гуляє:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Й ми всі трохи пошуміли,
Від роботи відпочили.
Як пшениченька шумить:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Як в гайку струмок дзвенить:
Дз — дз — дз — дз!
Як шумлять у птаха крила:
Ш— ш — ш — ш!
В морі синьому вітрила.
Ш — ш — ш — ш!
Вітер з гаєм розмовляє:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Поміж листячком гуляє:
Ш — ш — ш — ш — ш — ш!
Й ми всі трохи пошуміли,
Від роботи відпочили.
Всі піднесли
руки — раз!
Став навшпиньки увесь клас,
Два — присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати,
Раз піднялися, два — присіли,
Хай мужніє ваше тіло,
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
Став навшпиньки увесь клас,
Два — присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати,
Раз піднялися, два — присіли,
Хай мужніє ваше тіло,
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
Вепр у лісі зве діток:
—Всі швиденько на урок.
Станем дружно на зарядку,
Всі шикуйтесь по порядку.
Лапки вгору, лапки вниз.
У землі ми погреблись.
Круть наліво, круть направо,
Роблять свинки різні вправи.
Біг на місці починайте,
Біль і слабкість проганяйте.
Тато їм дає урок,
Роблять дружно крок до кроку,
Лапки ставлять по порядку,
Люблять дітоньки зарядку.
Вепр заняттям тим радіє,
Вчити діточок він вміє.

ЧЕХАРДА
Дві команди змагаються з бігу зі стрибками через партнера , що стоїть , нахиливши вперед голову і спираючись руками на стегна. Як тільки задній в колоні перестрибнув через останнього , той біжить вперед і теж стрибає. Дистанція довільна .
ТУНЕЛЬ
Гравці діляться на дві команди і шикуються в колони по два , взявшись за руки , одна колона паралельно інший. За сигналом ведучого діти , що стоять в колонах останніми, біжать вперед під піднятими руками гравців і встають попереду своєї колони , піднявши руки вгору. Це є сигналом для задніх , і вони виконують те ж, що і попередня пара . Виграє команда , гравці якої першими закінчать пробіжку.
ЗАЙЦІ І МОРЖІ
Дві команди розташовуються на особистих лініях майданчика обличчям один до одного. Посередині майданчика креслиться лінія. Гравці присідають і беруться руками за щиколотки. За сигналом всі одночасно починають просуватися вперед , одна команда назустріч іншій . Руки не можна відривати від щиколоток. Дійшовши до лінії гравці повертаються назад до своєї лінії стрибками ( як зайці). Капітан команди , коли останній гравець перетнув лінію майданчика , голосно оголошує : "Все дома! " Перемагає команда , всі гравці якої швидше прийдуть до фінішу .
З КУПИНИ НА КУПИНУ
Гравці діляться на кілька команд і будуються в колони по одному близько стартової лінії . Перед кожною колоною від стартової до фінішної лінії ( 10 - 15м ) кресляться 10-12 кругів ( купин ) діаметром 25-30 см. По команді ведучого гравці , які стоять першими , починають стрибати з купини на купину , а досягнувши фінішної лінії , повертаються назад бігом . Прибіг першим і його команді дається очко. Гра проводиться кілька разів , і на закінчення підраховується , хто персонально набрав більшу кількість очок і яка команда за кількістю виграшів стала першою.
ДО СВОЇХ ПРАПОРЦІВ
Об’єднати дітей на команди. Всім командам дати предмет різного кольору . За сигналом всі танцюють під музику. Музика закінчується - всі зупиняються і закривають очі. Капітани підходять до вихователя , а той шепоче , як їм встати. Музика включається , всі відкривають очі і шукають капітана з предметом свого кольору . Варіанти : якщо капітан піднімає предмет вгору однією рукою , то команда вибудовується в колону , якщо в сторону - в шеренгу , якщо обидві руки вгору - в гурт.
БІГ З ОБРУЧАМИ
На лінії старту перед кожною командою лежить обруч. За сигналом всі учасники стають в обруч , і піднявши його на висоту пояса , в цьому положенні біжать (або йдуть ) до прапорця (10-15 м) , огинають його і повертаються назад.
Виграє команда , яка повернеться до лінії старту першого , зберігши положення обруча на висоті пояса.
ПЕРЕНЕСЕННЯ ВАНТАЖУ НА ГОЛОВІ
На лінії старту капітан кладе на голову мішечок з піском. Рухаючись швидким кроком , він повинен не торкаючись до мішечка , перетнути лінію фінішу , зняти з голови мішечок і бігти до команди. Торкаючись рукою наступного гравця , він передає естафету , а сам йде в кінець колони.
ХТО ШВИДШЕ
Перед кожною командою кладуться 2 обруча на 3 м один від одного. За сигналом ведучого капітани біжать до першого обручу , беруть його руками , через голову протягують його і залишають на місці. Це ж саме вони проробляють з другим обручем. Потім біжать назад. Торкаючись рукою наступного гравця , вони передають естафету , а самі йдуть в кінець колони.
Перемога присуджується команді , яка швидше і без помилок закінчить завдання .
ПОСАДКА ОВОЧІВ
Гравець, що стоїть попереду , то є капітан, тримає в руках мішечок з картоплею і цибулею ( можна використовувати кубики, кеглі). На фінішній смузі зі 12 кругів для кожної команди . За сигналом ведучого , капітани команд біжать до кругів і " садять " картоплю і цибулю по одному овочу в кожен круг. Потім перші учасники повертаються до своїх команд і передають мішечки наступним гравцям . Гравці , взявши мішечки , біжать збирати картоплю і цибулю і т. д.
Правила: Гравці не виходять за лінію старту без мішечка . Якщо овочі впали , їх слід підняти і тільки після цього можна бігти .
БІГ З НАДУВНИМИ КУЛЯМИ
Капітани команд отримують по столовій ложці. На ложку кладеться надута кулька . Учасники повинні донести кульки до стіни і повернутися назад. Прийшовши на старт , вони передають естафету наступному гравцеві .
Якщо кулька впала з ложки її треба підняти і продовжити естафету . Не можна притримувати кульку рукою. За це нараховуються штрафні очки .
КАНАТОХОДЕЦЬ
Кожен учасник естафети повинен пройти по накресленій на підлозі лінії. Не можна заступати з неї на підлогу. Для рівноваги можна користуватися руками. Перший гравець пройшовши етап передає естафету наступному гравцеві .
БІГ В МІШКАХ ( ПО ОДНОМУ)
Перші учасники команд надягають мішки на ноги і біжать 3 - 5 м. Добігши до стільця , знімають мішок , кладуть його на стілець і повертаються до своїх команд . Підбігши до наступних гравцям , вони торкаються їх рукою і ті біжать до стільця , надягають мішки і повертаються в ньому ... Естафета продовжується до тих пір , поки останній гравець не закінчить змагання.
ВЛУЧ У ЦІЛЬ
Кожен учасник команди кидає м'яч у баскетбольну корзину з відстані 3-х метрів. За кожне попадання нараховується 1 бал. У даному конкурсі перемагає команда , що набрала більшу кількість очок.
ЗАЛИШИМОСЯ З КУЛЕЮ
Трьом учасникам від кожної команди прив'язують до правої ноги надувну кульку . Вони повинні протриматися з нею і постаратися лопнути кульку свого суперника. Виграє команда , чий гравець залишився з кулькою на нозі.
ГРА З ЯБЛУКОМ
Кожному учаснику однієї команди ведучий видає по одному яблуку . Учасники кладуть їх під підборіддя . Членам іншої команди дається завдання відкусити яблуко суперників. Гравці першої команди намагаються зберегти своє яблуко .
ЕСТАФЕТА " ПЕРЕДАЙ ПАЛИЧКУ "
Перший учасник приймає від провідного естафетну паличку і біжить з нею до стіни. Повернувшись назад , він передає її другому гравцеві .
ЕСТАФЕТА " СТРИБКИ НА ОДНІЙ НОЗІ "
Проскакати на одній нозі до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА зі скакалкою
Доскакати на скакалці до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА : З тенісною кулькою
На ложці лежить тенісна кулька. Її треба донести до стіни і повернутися назад.
ЕСТАФЕТА : з обручем
1 ВАРІАНТ . Перший гравець котить обруч попереду себе до стіни. Зворотно - бігом. Обруч не стосується підлоги . Передає обруч наступному гравцеві .
2 ВАРІАНТ . Перший гравець залазить в обруч і біжить до протилежної стіни і назад. Потім захоплює обручем другого гравця і вони разом біжать до стіни і повертаються назад за третім гравцем і т. д.
ЕСТАФЕТА " КЕНГУРУ "
Учасники естафети кладуть м'яч між ніг і скачуть з ним до стіни. Зворотно повертаються бігом і передають м'яч наступному гравцеві .
2 • 2 = 4 – Кіт живе в квартирі,
Присісти, імітуючи кота.
2 • 3 = 6 – Мишок він не їсть,
Заперечувати почерговим помахом вказівних пальчиків обох рук.
2 • 4 = 8 – Розлінився зовсім.
Підняти руки вгору, потягнутися, стаючи навшпиньки.
2 • 5 = 10 – Мама і дівчинка Леся
Руки високо над головою.
2 • 6=12 – З котиком сваряться:
Руки нарівні грудей, зігнуті в ліктях і витягнуті вперед.
2 • 7=14 – "Якщо будеш лінуватися,
Помах вказівним пальчиком правої руки, поклавши її на лікоть на долоню
лівої і навпаки.
2 • 8=16 – Можеш від нас геть податися".
Потягнутися, стаючи навшпиньки.
2 • 9=18 – Котик ліниво нявчить
Помах в різні боки обома руками від середини грудей.
2 • 10 = 20 – І за мишками біжить.
Потягнутися, склавши пальчики в "замок" і виконуючи коловий рух.
Мишки швиденько у нірки втікають,
Біг на місці.
А учні тихенько за парти сідають.
Сісти за парти.
З • 2 = 6 – До нас прийшов гість.
Ходьба на місці. Підносити почергово праву і ліву руку до рота.
З • 3 = 9 – Він буде з нами вечеряти.
Почергово правою і лівою рукою імітувати описані рухи, відповідно нахиляючи тулуб в той чи інший бік.
З • 4=12 – Коло гостя метушаться:
Руки високо над головою.
3 • 5=15 – Тато, мама, бабця
Руки витягнуті вперед нарівні голови.
3 • 6=18 – І маленька наша Настя.
Руки в боки, нахил тулуба вперед.
3 • 7 = 21– Ось уже кілька годин
Присісти.
З • 8 = 24 – Господарює у квартирі
Розвести почергово праву і ліву руку від грудей.
З • 9 = 27 – Та показує усім,
Згинання і розгинання рук у ліктях на рівні грудей.
3 • 10 = 30 – Чого вона вчиться.
Розведення рук від грудей у різні сторони.
Настуся гостя забавляє,
Руки в боки, стрибки на правій, лівій і двох ногах разом чи танцювальні вправи.
А ми за парти сідаєм.
Сісти за парти.
4 • 2 = 8 – Білченята в лісі
Руки підняти високо над головою.
4 • 3 = 12 – Підстрибують, веселяться.
Стрибки на правій, лівій і обох ногах разом.
Підстрибувати, показуючи руками, як рвуть горішки.
4 • 4=16 – Знайшли горішків шістнадцять.
Ходьба на місці.
4 • 5 = 20 – Тут батьки їх метушаться,
Почергово правою і лівою рукою імітувати поділ на частини.
4 • 6 = 24 – Щоб правильно поділили.
Руки високо підняти над головою. Нахили голови вправо, вліво, вперед.
4 • 7 = 28 – В дуплі на горісі
Заперечувальний жест обома руками.
4 • 8 = 32 – Йде розмова ділова:
Руки витягнути вперед, долоньками доверху.
4 • 9 = 36 – "Ледачий нехай не їсть", -
Присісти.
4 • 10 = 40 – Винесли ось такий вирок Малі білченята, їхні мама й тато.
Встати.
Білченята весело стрибають,
Стати на пальчики, руки над головою.
А учні тихенько за парти сідають.
Сісти за парти.
5 • 2 = 10 – Черешеньки висять.
Руки підняти високо вгору.
5-3 = 15 – Там діти юрмляться.
Підстрибувати, ніби хочуть дотягтися до черешень.
5 • 4 = 20 – У саду пташки гніздяться.
Руки скласти у пригорщі, ніби гніздечко, і підняти вгору.
5 • 5 = 25 – Діти вдячні їм за сад.
Руки прикласти до грудей і нахилитися вперед - вклонитися.
5 • 6 = 30 – Їх невтомні крильця
Махи руками.
5 • 7 = 35 – Годували пташенят.
Витягнути голову вперед і нахилити її вправо, вліво, вперед.
5 • 8 = 40 – Ось вже літо скоро.
Витягнути руки вгору і махи вправо, вліво.
5 • 9 = 45 – Діти залюбки з'їдять
Почергово підносити до рота праву і ліву руку.
5 • 10 = 50 – Фрукти, що дарує сад.
Почергово правою і лівою рукою імітувати зривання фруктів.
Весело пташки в садочку літають,
А діти тихенько за парти сідають.
Сісти за парту.
6 • 2 = 12 – Діти в школі вчаться.
Стати рівненько біля парт, руки витягнути вздовж тулуба.
6 • 3 = 18 – На перерві веселяться.
Виконати танцювальні рухи.
6 • 4 = 24 – Хочуть набратися сили
Руки витягнути вгору і пальчики затиснути в кулаки, поперемінно згинати у ліктях і випрямляти, ніби піднімають гантелі.
6 • 5 = 30 – Й на урок не запізнитись.
Руки на поясі, біг на місці.
6 • 6 = 36 –Учень у школі не гість.
Поперемінні заперечувальні помахи вказівними пальчиками правої і лівої руки.
6 • 7 = 42 – Кожен працює сповна.
Вирівнятися, покласти рівно руку одну на другу перед грудьми.
6 • 8 = 48 – Вчаться навіть звірі в лісі.
Приставити кисті до голови і витягнути пальчики вгору, помахати ними.
6 • 9 = 54 – Учні все зрозуміли
Змах руками в сторони від середини грудей.
6• 10 = 60 – Й математику вчать.
Стати струнко.
Усі тихенько сідають І працювати починають.
Сісти за парту.
7 • 2 = 14 – Зайчики бояться,
Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.
7 • 3 = 21 – Бо уже кілька годин тому
Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.
7 • 4 = 28 – У густому лісі
Руки витягнути вгору і розвести від середини в різні сторони.
7 • 5 = 35 – Хтось зумів їх налякати.
Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.
7 • 6 = 42 – Йде обертом голова.
Колові рухи головою вліво і вправо.
7 • 7 = 49 – Вовки виють в нетрях.
Руки на поясі, голова витягнута вперед вгору.
7 • 8 = 56 – Вовчик зайчика не з'їсть.
Руки зігнути над головою, присісти, встати і заперечливо помахати
вказівним пальчиком правої руки.
7 • 9 = 63 – Зайчик може утекти,
Руки в боки, біг на місці.
7 • 10 = 70 – Як не буде пустувати.
Стати струнко біля парти.
Усі зайчата втікають,
А учні тихенько за парти сідають.
Сісти за парту.
8 • 2=16 – Бджілоньки рояться.
Крутитися, махаючи руками.
8 • 3 = 24 – Липу наче обліпили.
Обхопити почергово якнайдалі лівою рукою праве плече і правою рукою ліве.
8 • 4 = 32 – Йде робота гуртова.
Покрутитися, махаючи руками.
8 • 5 =40 – Заберуть нектар скоро
Кілька разів присісти і встати.
8 • 6 = 48 –1 не втомилися зовсім.
Покрутитися, махаючи руками.
8 • 7 = 56- Хто із нас медку поїсть,
Обертаючись, показати рукою на своїх друзів.
8 • 8 = 64 – Набиратиметься сили.
Простягнути руки вперед, стиснувши пальчики в кулачки.
8 • 9 = 72 – 3 медом здоров'я до нас прибува.
Пальці затиснути в кулачки, руки згинати в ліктях і випрямляти вгору, імітуючи піднімання штанги.
8 • 10 = 80 – Ну а здоровий дає всьому лад.
Розвести руки в боки від середини грудей.
Бджілки у вулики дружно злітають, Учні тихенько за парти сідають.
Сісти за парту.
9 * 2=18 – Учні добре вчаться
Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.
9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.
Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.
9 • 4 = 36 – А це Незнайкам на злість.
Стиснути кулачки, потрясти руками.
9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.
Руки перед собою на відстані читання книжки.
9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.
Розвести руки в боки через верх від середини грудей.
9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.
Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.
9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,
Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.
9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,
Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.
9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.
Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.
Всю табличку знаємо,
Роботу починаємо.
Сісти за парту.
За Л. Кантор
Вправи для очей. Релаксація
Кажуть очі, що втомились,
В монітор вони дивились.
Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,
Потім проведу по колу –
Будуть очі всі здорові!
Кажуть очі, що втомились,
В монітор вони дивились.
Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,
Потім проведу по колу –
Будуть оченьки здорові!
Подивились вправо, вліво,
Вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво
І покліпали очима!
Поглянемо вправо, поглянемо вліво,
І вгору, й додолу, і навкруги,
Від праці очі нехай відпочинуть,
Зарядку для них я зроблю разів три!
Роботу нашу знов кидаймо,
Подалі погляд направляймо.
Роздивившись те, що далі,
Знов поглянем на деталі.
Раз, два, три! Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо: раз, два, три!
Потрібно очі нам здорові,
Щоб споглядати світ чудовий!
Подивились вправо, вліво,
Вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво
І покліпали очима!
Повіки стулимо так щільно,
Щоб жоден промінець не було видно!
Тепер розплющимо, покліпаєм очима,
Подивимось по сторонам та навкруги.
Один – і очі вліво дивляться,
Два – летіли очі догори,
Три – праворуч перемістяться,
Чотири – вниз і навкруги.
Очки вгору підняли.
Вліво- вправо
повели
Ними п’ять раз поморгай
І повільно опускай.
Вгору – вниз, вгору – вниз,
Ти на друга подивись.
Ось малесенька сова –
Очима кліпа – раз і два.
Полетів метелик вгору, полетів
метелик вниз.
Клас він облетів по колу, сів на
парту, сів на ніс.
В інший бік летів по колу до
вікна – і геть від нас.
Хай літає він на волі. До уроку
вже нам час!
Совенята
Сплять маленькі совенята . (Очі заплющені)
Раз! – розкрили оченята.
Подивилися навколо. (Кругові рухи очима)
Потім вгору і додолу.(Рухати тільки очима)
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо читати.
Сплять маленькі совенята . (Очі заплющені)
Раз! – розкрили оченята.
Подивилися навколо. (Кругові рухи очима)
Потім вгору і додолу.(Рухати тільки очима)
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо читати.
Не працювати є причина –
Очам даємо відпочинок!
Мерщій рівнесенько сідаймо,
Очима кліпать починаймо.
Навіщо кліпать? Така зарядка –
Вже краще бачать оченятка!
Роботу нашу знов кидаймо,
Подалі погля направляймо.
Роздивившись те, що далі,
Знов поглянем на деталі.
Очима швидко обертаймо,
Та головою не хитаймо.
Ліворуч – раз, два, три, чотири,
Праворуч – стільки ж повторили.
По колу очі обертаймо.
Раз коло, два і три, чотири,
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали,
По колу знов пообертали.
Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо раз, два, три!
Очі щоб відпочивали,
Дивимося вліво-вправо.
Тоді кліпаєм очима,
І знову вправо-вліво.
Заплющуємо очі – і темрява буде.
Розплющимо очі – і сонечко
скрізь.
Очима водитиму вправо і вліво,
Бо очі втомились, треба їм
відпочить.
Раз, два –
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять –
Нумо очі закривать!
Шість, сім –
Розплющують очки всі!
На вісім знов позакривали.
Міцненько так їх потримали
І все спочатку розпочали.
П’ять
разів отак зробили,
За комп’ютер знову сіли.
Один, два –
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять –
Будем очі затулять.
Шість, сім –
Знов відкрили
І на вісім затулили.
Міцно, міцно потримали
І все знову розпочали.
П’ять
разів так повторили.
До роботи знову сіли.
Щоб відпочили оченятка,
Потрібна їм зарядка.
Очі щільно ми закрили –
Це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось розглядаєм.
Поки ми розглядали,
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
Очі швидко обертаєм.
Головою не хитаєм.
Вліво – раз, два, три, чотири,
Вправо – стільки ж повторили.
По колу очі обертаєм
І все навколо розглядаєм.
Раз – коло, два і три, чотири,
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали
І потім знову закружляли.
Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири та й на п’ять
Будем міцно їх стулять.
Знову очі догори –
Ми рахуєм : раз, два, три!
Очі щоб відпочивали,
Дивимось ми вліво, вправо.
Потім блимаєм очима,
І знову ними вправо, вліво.
Раз, два –
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять –
Будем очі затулять.
Шість, сім –
Знов відкрили
І на вісім затулили.
Міцно, міцно потримали
І все знову починали.
П’ять
разів так повторили,
За комп’ютер знову сіли.
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем
зіниці...
Ані мишей, ані киці...
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво... і направо...
Це не вправа, а забава!
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову
вниз.
І
на цьому - зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
Фізхвилинки
Наш комп’ютер притомився,
Монітор його закрився.
Треба встать, потанцювати
І його розвеселяти.
Сонце встало,
потягнулось.
Вліво, вправо повернулись.
Глянуло на землю швидко,
Що між хмарами там видко.
Тихий зробимо ми крок
І продовжимо урок.
З-за комп’ютера встаєм.
Лінькам волю не даєм.
Руки – вгору, руки – вниз,
На сусіда подивись.
Руки – вгору, руки – в боки,
Від столів зробіть два кроки.
Всі присядьте, усміхніться,
До роботи поверніться.
Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз,
Раз, два, три – не помились!
У долоні хлоп-хлоп і ногами топ-топ.
Ми годинник зробим так:
Тік-так, тік-так.
Тихо сіли на стільці, я скажу вам:
«Молодці!»
Любить вчитися наш клас.
Та відпочивати час. (Встали із-за парт, потягнулись усім тілом)
Нумо, разом всі присіли (Присісти)
І нагору полетіли. (Повільно-повільно підніматись на весь зріст. Піднімаємось все вище. Стати навшпиньки,підняти руки вгору)
Висота стає все ближче. (Підстрибнути на місці якомога вище)
Та відпочивати час. (Встали із-за парт, потягнулись усім тілом)
Нумо, разом всі присіли (Присісти)
І нагору полетіли. (Повільно-повільно підніматись на весь зріст. Піднімаємось все вище. Стати навшпиньки,підняти руки вгору)
Висота стає все ближче. (Підстрибнути на місці якомога вище)
Працювали ми трудились
Так, що трішки вже й стомились.
Встаньмо, руки догори,
Помахали – раз, два, три.
Вліво, вправо нахилились,
На сусіда подивились,
Все в порядку ? Потягайтесь
І за парти повертайтесь.
Так, що трішки вже й стомились.
Встаньмо, руки догори,
Помахали – раз, два, три.
Вліво, вправо нахилились,
На сусіда подивились,
Все в порядку ? Потягайтесь
І за парти повертайтесь.
Хто там, хто уже стомився
Наче трохи нахилився?
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки склали, як вітряк
І покрутимося так.
Руки гарно опустіть
І спокійно підійміть.
Будемо дружно ми сідати
І до праці приступати.
Наче трохи нахилився?
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки склали, як вітряк
І покрутимося так.
Руки гарно опустіть
І спокійно підійміть.
Будемо дружно ми сідати
І до праці приступати.
Щось не
хочеться сидіти,
Треба трохи
відпочити.
Руки вгору,
руки вниз,
Руки в боки,
руки так,
Руки вгору,
як вітряк.
Вище руки
підніміть
І спокійно
опустіть.
Плесніть діти
кілька раз.
За роботу все
гаразд.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає,
То направо, то наліво нахиляє,
То вгору, то вниз нагинає.
Птахи летять-відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає,
То направо, то наліво нахиляє,
То вгору, то вниз нагинає.
Птахи летять-відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
Один – піднести руки вгору;
Два – нагнутися до долу.
Не згинайте, діти, ноги,
Не торкайтеся підлоги.
Три, чотири – прямо стати,
Будемо відпочивати.
Раз-два! Bci присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три-чотири! Нахилились,
І з струмочка гарно вмились.
П'ять-шість! Всі веселі
Летимо на каруселі
Сім-вiciм! В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев'ять-десять! Відпочили
I за парти дружно сіли.
Раз, два! – Bci пірнають, (Присідання)
Три, чотири! – виринають. (Встати)
П'ять, шість! – на воді
Kpiпнyть крильця молоді. (Рухи руками)
Сіm, вiciм! – що є сили,
Bci до берега приплили. (Руки на
поясі, ходьба на місці)
Дев'ять-десять – розгорнулись,
Обсушились, потягнулись,
Та розбіглись, хто куди. (Cicти за парти)
Раз, два – руки вгору,
Три, чотири – руки вниз,
Ми не знаємо про втому,
Сила в cпopтi – наш девіз!
Скільки раз я вдарю в бубон –
Обертатись стільки ж будем.
Раз, два, три, чотири –
Обертаймося щосили.
Ми сьогодні рахували,
Притомились, посідали.
Раз, два, раз, два, раз –
Присідаємо гаразд!
Ми вci вправи закінчили,
Хай i руки відпочинуть.
Травичка низенька-низенька.
Дерева високі-високі
Biтep дерева колише, гойдає,
Птахи летять, відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
Один – піднести руки вгору,
Два – нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Не торкайтеся підлоги.
Три, чотири – прямо стати,
Будемо відпочивати.
Руки в сторону та вгору —
На носочки підніміться.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивіться.
Руки в сторони розводим,
Опускаєм плавно вниз,
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли — руки прямо.
Встали - знову все так само.
Вправу дружно почали.
Нахил вліво — раз, два, три!
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись.
Ось розминці вже й кінець.
Хто старався — молодець.
На носочки підніміться.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивіться.
Руки в сторони розводим,
Опускаєм плавно вниз,
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли — руки прямо.
Встали - знову все так само.
Вправу дружно почали.
Нахил вліво — раз, два, три!
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись.
Ось розминці вже й кінець.
Хто старався — молодець.
Раз-два.
Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три-чотири.
Нахилились, зі струмочка гарно вмились.
П’ять-шість.
Всі веселі, крутимось на каруселі.
Сім-вісім.
В потяг сіли, ніжками затупотіли.
Дев’ять-десять!
Відпочили і за парти дружно сіли.
СТРИБКИ КЕНГУРУ
Потрібно пробігти , а вірніше - проплигати певну відстань , затиснувши між колінами тенісний м'яч або сірникову коробку. Якщо м'яч або коробок падає на землю , бігун піднімає його , знову затискає колінами і продовжує біг. Перемагає той, що показав кращий час .
ПОДОРОЖ СТЕЖИНКАМИ
Кольоровою крейдою на асфальті малюється кілька "стежок " різного кольору, що переплітаються. Гравці , вибравши свою " стежку " , намагаються якнайшвидше дійти, дібратися до кінця шляху. Хто першим опиниться біля мети - переможець.
БАБА - ЯГА
Гра естафетна . В якості ступи використовується просте відро , мітли - швабра . Учасник встає однією ногою у відро , інша залишається на землі. Однією рукою він тримає відро за ручку , а в іншій руці - швабру . У такому положенні необхідно пройти всю дистанцію і передати ступу і мітлу наступному .
ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК
Учасникам гри доведеться зобразити шахраїв з казки "Золотий ключик" . Викликаються дві пари. Один у кожній парі - лисиця Аліса , другий - кіт Базиліо. Той , хто Лисиця - згинає в коліні одну ногу і , притримуючи її рукою , разом з Котом , у якого зав'язані очі , обнявшись , долають задану дистанцію. Пара, що " дошкандибала " першою отримує " золотий ключик" - приз .
МИ ВСІ ДРУЖНІ ДІТИ
Учасникам гри пропонується якомога довше пострибати з качалкою (між ногами, у руках) , розбившись на пари , трійки , четвірки гравців .
МІСЯЧНИЙ М'ЯЧ
Чудова гра для однієї команди , яка розвиває координацію , швидку реакцію і товариськість .
Для гри використовуйте добре надутий пляжний м'яч. Завдання команди - протримати м'яч у повітрі якомога довше (зрозуміло , б'ючи по ньому) , не дати йому впасти на землю. Перемагає команда , яка протримає м'яч у повітрі довше.
Потрібно пробігти , а вірніше - проплигати певну відстань , затиснувши між колінами тенісний м'яч або сірникову коробку. Якщо м'яч або коробок падає на землю , бігун піднімає його , знову затискає колінами і продовжує біг. Перемагає той, що показав кращий час .
ПОДОРОЖ СТЕЖИНКАМИ
Кольоровою крейдою на асфальті малюється кілька "стежок " різного кольору, що переплітаються. Гравці , вибравши свою " стежку " , намагаються якнайшвидше дійти, дібратися до кінця шляху. Хто першим опиниться біля мети - переможець.
БАБА - ЯГА
Гра естафетна . В якості ступи використовується просте відро , мітли - швабра . Учасник встає однією ногою у відро , інша залишається на землі. Однією рукою він тримає відро за ручку , а в іншій руці - швабру . У такому положенні необхідно пройти всю дистанцію і передати ступу і мітлу наступному .
ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК
Учасникам гри доведеться зобразити шахраїв з казки "Золотий ключик" . Викликаються дві пари. Один у кожній парі - лисиця Аліса , другий - кіт Базиліо. Той , хто Лисиця - згинає в коліні одну ногу і , притримуючи її рукою , разом з Котом , у якого зав'язані очі , обнявшись , долають задану дистанцію. Пара, що " дошкандибала " першою отримує " золотий ключик" - приз .
МИ ВСІ ДРУЖНІ ДІТИ
Учасникам гри пропонується якомога довше пострибати з качалкою (між ногами, у руках) , розбившись на пари , трійки , четвірки гравців .
МІСЯЧНИЙ М'ЯЧ
Чудова гра для однієї команди , яка розвиває координацію , швидку реакцію і товариськість .
Для гри використовуйте добре надутий пляжний м'яч. Завдання команди - протримати м'яч у повітрі якомога довше (зрозуміло , б'ючи по ньому) , не дати йому впасти на землю. Перемагає команда , яка протримає м'яч у повітрі довше.
ЧЕХАРДА
Дві команди змагаються з бігу зі стрибками через партнера , що стоїть , нахиливши вперед голову і спираючись руками на стегна. Як тільки задній в колоні перестрибнув через останнього , той біжить вперед і теж стрибає. Дистанція довільна .
ТУНЕЛЬ
Гравці діляться на дві команди і шикуються в колони по два , взявшись за руки , одна колона паралельно інший. За сигналом ведучого діти , що стоять в колонах останніми, біжать вперед під піднятими руками гравців і встають попереду своєї колони , піднявши руки вгору. Це є сигналом для задніх , і вони виконують те ж, що і попередня пара . Виграє команда , гравці якої першими закінчать пробіжку.
ЗАЙЦІ І МОРЖІ
Дві команди розташовуються на особистих лініях майданчика обличчям один до одного. Посередині майданчика креслиться лінія. Гравці присідають і беруться руками за щиколотки. За сигналом всі одночасно починають просуватися вперед , одна команда назустріч іншій . Руки не можна відривати від щиколоток. Дійшовши до лінії гравці повертаються назад до своєї лінії стрибками ( як зайці). Капітан команди , коли останній гравець перетнув лінію майданчика , голосно оголошує : "Все дома! " Перемагає команда , всі гравці якої швидше прийдуть до фінішу .
З КУПИНИ НА КУПИНУ
Гравці діляться на кілька команд і будуються в колони по одному близько стартової лінії . Перед кожною колоною від стартової до фінішної лінії ( 10 - 15м ) кресляться 10-12 кругів ( купин ) діаметром 25-30 см. По команді ведучого гравці , які стоять першими , починають стрибати з купини на купину , а досягнувши фінішної лінії , повертаються назад бігом . Прибіг першим і його команді дається очко. Гра проводиться кілька разів , і на закінчення підраховується , хто персонально набрав більшу кількість очок і яка команда за кількістю виграшів стала першою.
ДО СВОЇХ ПРАПОРЦІВ
Об’єднати дітей на команди. Всім командам дати предмет різного кольору . За сигналом всі танцюють під музику. Музика закінчується - всі зупиняються і закривають очі. Капітани підходять до вихователя , а той шепоче , як їм встати. Музика включається , всі відкривають очі і шукають капітана з предметом свого кольору . Варіанти : якщо капітан піднімає предмет вгору однією рукою , то команда вибудовується в колону , якщо в сторону - в шеренгу , якщо обидві руки вгору - в гурт.
БІГ З ОБРУЧАМИ
На лінії старту перед кожною командою лежить обруч. За сигналом всі учасники стають в обруч , і піднявши його на висоту пояса , в цьому положенні біжать (або йдуть ) до прапорця (10-15 м) , огинають його і повертаються назад.
Виграє команда , яка повернеться до лінії старту першого , зберігши положення обруча на висоті пояса.
ПЕРЕНЕСЕННЯ ВАНТАЖУ НА ГОЛОВІ
На лінії старту капітан кладе на голову мішечок з піском. Рухаючись швидким кроком , він повинен не торкаючись до мішечка , перетнути лінію фінішу , зняти з голови мішечок і бігти до команди. Торкаючись рукою наступного гравця , він передає естафету , а сам йде в кінець колони.
ХТО ШВИДШЕ
Перед кожною командою кладуться 2 обруча на 3 м один від одного. За сигналом ведучого капітани біжать до першого обручу , беруть його руками , через голову протягують його і залишають на місці. Це ж саме вони проробляють з другим обручем. Потім біжать назад. Торкаючись рукою наступного гравця , вони передають естафету , а самі йдуть в кінець колони.
Перемога присуджується команді , яка швидше і без помилок закінчить завдання .
ПОСАДКА ОВОЧІВ
Гравець, що стоїть попереду , то є капітан, тримає в руках мішечок з картоплею і цибулею ( можна використовувати кубики, кеглі). На фінішній смузі зі 12 кругів для кожної команди . За сигналом ведучого , капітани команд біжать до кругів і " садять " картоплю і цибулю по одному овочу в кожен круг. Потім перші учасники повертаються до своїх команд і передають мішечки наступним гравцям . Гравці , взявши мішечки , біжать збирати картоплю і цибулю і т. д.
Правила: Гравці не виходять за лінію старту без мішечка . Якщо овочі впали , їх слід підняти і тільки після цього можна бігти .
БІГ З НАДУВНИМИ КУЛЯМИ
Капітани команд отримують по столовій ложці. На ложку кладеться надута кулька . Учасники повинні донести кульки до стіни і повернутися назад. Прийшовши на старт , вони передають естафету наступному гравцеві .
Якщо кулька впала з ложки її треба підняти і продовжити естафету . Не можна притримувати кульку рукою. За це нараховуються штрафні очки .
КАНАТОХОДЕЦЬ
Кожен учасник естафети повинен пройти по накресленій на підлозі лінії. Не можна заступати з неї на підлогу. Для рівноваги можна користуватися руками. Перший гравець пройшовши етап передає естафету наступному гравцеві .
БІГ В МІШКАХ ( ПО ОДНОМУ)
Перші учасники команд надягають мішки на ноги і біжать 3 - 5 м. Добігши до стільця , знімають мішок , кладуть його на стілець і повертаються до своїх команд . Підбігши до наступних гравцям , вони торкаються їх рукою і ті біжать до стільця , надягають мішки і повертаються в ньому ... Естафета продовжується до тих пір , поки останній гравець не закінчить змагання.
ВЛУЧ У ЦІЛЬ
Кожен учасник команди кидає м'яч у баскетбольну корзину з відстані 3-х метрів. За кожне попадання нараховується 1 бал. У даному конкурсі перемагає команда , що набрала більшу кількість очок.
ЗАЛИШИМОСЯ З КУЛЕЮ
Трьом учасникам від кожної команди прив'язують до правої ноги надувну кульку . Вони повинні протриматися з нею і постаратися лопнути кульку свого суперника. Виграє команда , чий гравець залишився з кулькою на нозі.
ГРА З ЯБЛУКОМ
Кожному учаснику однієї команди ведучий видає по одному яблуку . Учасники кладуть їх під підборіддя . Членам іншої команди дається завдання відкусити яблуко суперників. Гравці першої команди намагаються зберегти своє яблуко .
ЕСТАФЕТА " ПЕРЕДАЙ ПАЛИЧКУ "
Перший учасник приймає від провідного естафетну паличку і біжить з нею до стіни. Повернувшись назад , він передає її другому гравцеві .
ЕСТАФЕТА " СТРИБКИ НА ОДНІЙ НОЗІ "
Проскакати на одній нозі до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА зі скакалкою
Доскакати на скакалці до стіни і бігом повернутися назад.
ЕСТАФЕТА : З тенісною кулькою
На ложці лежить тенісна кулька. Її треба донести до стіни і повернутися назад.
ЕСТАФЕТА : з обручем
1 ВАРІАНТ . Перший гравець котить обруч попереду себе до стіни. Зворотно - бігом. Обруч не стосується підлоги . Передає обруч наступному гравцеві .
2 ВАРІАНТ . Перший гравець залазить в обруч і біжить до протилежної стіни і назад. Потім захоплює обручем другого гравця і вони разом біжать до стіни і повертаються назад за третім гравцем і т. д.
ЕСТАФЕТА " КЕНГУРУ "
Учасники естафети кладуть м'яч між ніг і скачуть з ним до стіни. Зворотно повертаються бігом і передають м'яч наступному гравцеві .
Алгоритм написання твору-есе
Алгоритм написання есе
Він може виглядати наступним чином:
1) постановка проблеми (знайомство з проблемою, закладеної у пропонованій для написання есе темі);
2) обдумування проблеми (визначення змісту: ідеї, приклади, що їх ілюструють);
3) планування есе (визначення структури);
4) написання есе;
5) перевірка та редагування роботи;
6) підготовка презентації;
7) презентація есе.
Види роботи, які можна використовувати в період навчання написання есе:
Виділіть основну думку (основні думки) автора.
Підкресліть у тексті опорні (ключові) слова і фрази, необхідні для його розуміння.
Словникова робота (Наприклад: "Хто більше?" Запишіть визначення до слова; Як можна сказати по-іншому? Придумайте свої визначення даних іменам іменником;
Ви журналіст, якому належить взяти інтерв'ю на тему: „. . . ?" Які питання ви поставите?
Знайдіть в книгах або в Інтернеті таку інформацію і підготуйте повідомлення для класу
Напишіть коротке есе за даним початком.
Читання прикладу есе:
Які елементи тексту (слова, сполучення слів, зміна порядку слів у реченні тощо) надають йому форму роздуми?
Продовжте речення, виходячи зі змісту тексту
Відновіть (усно) зміст тексту за даними тез.
Висловіть (усно) свою думку з питання ... Аргументуйте його.
Робота над прислів'ями: Як Ви розумієте значення наведених нижче прислів'їв? Як вони пов'язані за змістом з текстом?
Як писати есе?
1. Спочатку треба сісти і подумати – а що я взагалі знаю по цій темі? Що читав? Що чув?
2. Згадати всі випадки з життя і з книг, які підходять до цієї теми. При бажанні можна придумати свої випадки – ніхто не забороняє.
3. Згадати і коротко переказати те, що по цій темі писали знамениті люди.
4. І головне, що я сам думаю про це? Думки можуть бути суперечливими, як за, так і проти.
5. Подумавши, все це потрібно почати записувати. Не обов'язково у вигляді зв'язного тексту, можна поки що у вигляді уривків, начерків. По мірі формулювання і записування думок в голову почне приходити ще.
6. Після того, як буде записано все, що прийшло в голову, потрібно це кілька разів перечитати і побудувати з цього зв'язний текст. Незважаючи на те, що есе має вільну внутрішню структуру, в ньому все ж має бути вступ і висновок. Вступ повинно плавно ввести читача в обговорювану тему, а висновок - містити певний висновок, нехай навіть досить приблизний і умовний.
7. Коли пишеш есе, намагайся дотримуватися певного стилю. Якщо ти пишеш про щось науковому, використовуй наукову лексику, стиль наукової статті. Якщо міркуєш про дружбу, любов та інші «високі матерії», дотримуйся піднесеного стилю. Якщо описуєш кумедний випадок, переходь до розмовної стилю. Але можна допускати і навмисна невідповідність стилю ситуації. Наприклад, ти пишеш про подію в шкільній їдальні у вигляді наукової статті або промови відомого політика. Це викликає комічний ефект.
1) постановка проблеми (знайомство з проблемою, закладеної у пропонованій для написання есе темі);
2) обдумування проблеми (визначення змісту: ідеї, приклади, що їх ілюструють);
3) планування есе (визначення структури);
4) написання есе;
5) перевірка та редагування роботи;
6) підготовка презентації;
7) презентація есе.
Види роботи, які можна використовувати в період навчання написання есе:
Виділіть основну думку (основні думки) автора.
Підкресліть у тексті опорні (ключові) слова і фрази, необхідні для його розуміння.
Словникова робота (Наприклад: "Хто більше?" Запишіть визначення до слова; Як можна сказати по-іншому? Придумайте свої визначення даних іменам іменником;
Ви журналіст, якому належить взяти інтерв'ю на тему: „. . . ?" Які питання ви поставите?
Знайдіть в книгах або в Інтернеті таку інформацію і підготуйте повідомлення для класу
Напишіть коротке есе за даним початком.
Читання прикладу есе:
Які елементи тексту (слова, сполучення слів, зміна порядку слів у реченні тощо) надають йому форму роздуми?
Продовжте речення, виходячи зі змісту тексту
Відновіть (усно) зміст тексту за даними тез.
Висловіть (усно) свою думку з питання ... Аргументуйте його.
Робота над прислів'ями: Як Ви розумієте значення наведених нижче прислів'їв? Як вони пов'язані за змістом з текстом?
Як писати есе?
1. Спочатку треба сісти і подумати – а що я взагалі знаю по цій темі? Що читав? Що чув?
2. Згадати всі випадки з життя і з книг, які підходять до цієї теми. При бажанні можна придумати свої випадки – ніхто не забороняє.
3. Згадати і коротко переказати те, що по цій темі писали знамениті люди.
4. І головне, що я сам думаю про це? Думки можуть бути суперечливими, як за, так і проти.
5. Подумавши, все це потрібно почати записувати. Не обов'язково у вигляді зв'язного тексту, можна поки що у вигляді уривків, начерків. По мірі формулювання і записування думок в голову почне приходити ще.
6. Після того, як буде записано все, що прийшло в голову, потрібно це кілька разів перечитати і побудувати з цього зв'язний текст. Незважаючи на те, що есе має вільну внутрішню структуру, в ньому все ж має бути вступ і висновок. Вступ повинно плавно ввести читача в обговорювану тему, а висновок - містити певний висновок, нехай навіть досить приблизний і умовний.
7. Коли пишеш есе, намагайся дотримуватися певного стилю. Якщо ти пишеш про щось науковому, використовуй наукову лексику, стиль наукової статті. Якщо міркуєш про дружбу, любов та інші «високі матерії», дотримуйся піднесеного стилю. Якщо описуєш кумедний випадок, переходь до розмовної стилю. Але можна допускати і навмисна невідповідність стилю ситуації. Наприклад, ти пишеш про подію в шкільній їдальні у вигляді наукової статті або промови відомого політика. Це викликає комічний ефект.
Як написати есе за літературним текстом?
Один з видів жанру есе за яким-небудь текстом.
1. Знайди проблему, підняту автором у тексті.
Добре, якщо ти знайдеш у тексті речення, де її сформулював автор. Якщо ні, то необхідно це зробити самому. Проблему краще формулювати у вигляді питання, який ти ставиш до прочитаного тексту. Якщо весь текст є відповіддю на це питання, значить, ти знайшов проблему. Проблему (або, інакше, основне питання) бажано назвати вже в першому абзаці есе.
Наприклад, «У цьому уривку автор оповідає про захисників Києва. Як звичайна людина стає героєм? Ось основне питання, порушене автором у даному тексті». Або: «У цьому оповіданні автор пише про свого шкільного друга. Чому один і той же чоловік здатний і на прекрасний вчинок, і на підлість? Ось проблема, піднята автором у тексті».
2. Визнач, яка позиція автора тексту по відношенню до даної проблеми. Що робить автор – розповідає, шкодує, сперечається, переконує, іронізує, висміює? Згоден ти чи не згоден з позицією автора? Чому?
3. Покажи приклад з літератури чи з особистого життя, де зустрічалася подібна проблема і як вона вирішувалася. Якщо ти не пам'ятаєш жодного подібного прикладу, то створи свій. Доведи, що саме цей приклад переконливо висловлює твоя згода (незгода) з позицією автора з даної проблеми. Можна згадати або скласти кілька прикладів.
Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.
Один з видів жанру есе за яким-небудь текстом.
1. Знайди проблему, підняту автором у тексті.
Добре, якщо ти знайдеш у тексті речення, де її сформулював автор. Якщо ні, то необхідно це зробити самому. Проблему краще формулювати у вигляді питання, який ти ставиш до прочитаного тексту. Якщо весь текст є відповіддю на це питання, значить, ти знайшов проблему. Проблему (або, інакше, основне питання) бажано назвати вже в першому абзаці есе.
Наприклад, «У цьому уривку автор оповідає про захисників Києва. Як звичайна людина стає героєм? Ось основне питання, порушене автором у даному тексті». Або: «У цьому оповіданні автор пише про свого шкільного друга. Чому один і той же чоловік здатний і на прекрасний вчинок, і на підлість? Ось проблема, піднята автором у тексті».
2. Визнач, яка позиція автора тексту по відношенню до даної проблеми. Що робить автор – розповідає, шкодує, сперечається, переконує, іронізує, висміює? Згоден ти чи не згоден з позицією автора? Чому?
3. Покажи приклад з літератури чи з особистого життя, де зустрічалася подібна проблема і як вона вирішувалася. Якщо ти не пам'ятаєш жодного подібного прикладу, то створи свій. Доведи, що саме цей приклад переконливо висловлює твоя згода (незгода) з позицією автора з даної проблеми. Можна згадати або скласти кілька прикладів.
Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.
Приблизна структура есе за текстом.
1. Формулювання проблеми вихідного тексту – кілька пропозицій.
2. Невеликий коментар до поставленої проблеми – кілька пропозицію про те, чому ця проблема важлива і цікава.
3. Опис авторської позиції по відношенню до проблеми. За обсягом ця частина дорівнює двом попереднім.
4. Власну думку учня, його аргументи, приклади. Об'єм приблизно в 2 рази більше, ніж третя частина.
5. Висновок, заключне судження про проблеми, тексті, автора. Обсяг приблизно дорівнює третьої частини
1. Формулювання проблеми вихідного тексту – кілька пропозицій.
2. Невеликий коментар до поставленої проблеми – кілька пропозицію про те, чому ця проблема важлива і цікава.
3. Опис авторської позиції по відношенню до проблеми. За обсягом ця частина дорівнює двом попереднім.
4. Власну думку учня, його аргументи, приклади. Об'єм приблизно в 2 рази більше, ніж третя частина.
5. Висновок, заключне судження про проблеми, тексті, автора. Обсяг приблизно дорівнює третьої частини
Зразки есе
А чи є інопланетяни?
Я, милуючись зоряним небом. І часом, я задаю собі питання: «чи Живе там хто-небудь?». Як було б цікаво зустріти інопланетян!
Які вони? Схожі вони на нас? Може бути, вони нижче або вище ростом. Або у них інший колір шкіри. Більше або менше пальців на руках. Можливо, інопланетяни зовсім не схожі на людей. А нагадують, наприклад, жуків або восьминогів. Де живуть інопланетяни? Швидше за все, розумну життя слід шукати біля інших зірок.
Сучасна техніка не дозволяє людям здійснювати далекі космічні подорожі. Але раптом інопланетяни обігнали нас у розвитку техніки? І тоді вони прилетять до нас самі.
Улюблена книга
Я дуже люблю казку «Мауглі». В ній розповідається про хлопчика, який виріс в джунглях серед диких звірів. Було багато дивних і небезпечних пригод в лісах Індії.
Завдяки своїй природній вправності, спритності та вміння мислити, Людина стала найголовнішим серед звірів. Він придбав вірних друзів, які його щиро любили, поважали, навчили долати труднощі. У нього з'явилася сім'я. Ця казка вчить дружбі, милосердя, сміливості і вірності. Я хотів би бути таким же спритним, сміливим і мудрим, як Мауглі.
Ось чому мені особливо подобається ця казка. Читання цієї казки додає мені впевненості в своїх силах.
А чи є інопланетяни?
Я, милуючись зоряним небом. І часом, я задаю собі питання: «чи Живе там хто-небудь?». Як було б цікаво зустріти інопланетян!
Які вони? Схожі вони на нас? Може бути, вони нижче або вище ростом. Або у них інший колір шкіри. Більше або менше пальців на руках. Можливо, інопланетяни зовсім не схожі на людей. А нагадують, наприклад, жуків або восьминогів. Де живуть інопланетяни? Швидше за все, розумну життя слід шукати біля інших зірок.
Сучасна техніка не дозволяє людям здійснювати далекі космічні подорожі. Але раптом інопланетяни обігнали нас у розвитку техніки? І тоді вони прилетять до нас самі.
Улюблена книга
Я дуже люблю казку «Мауглі». В ній розповідається про хлопчика, який виріс в джунглях серед диких звірів. Було багато дивних і небезпечних пригод в лісах Індії.
Завдяки своїй природній вправності, спритності та вміння мислити, Людина стала найголовнішим серед звірів. Він придбав вірних друзів, які його щиро любили, поважали, навчили долати труднощі. У нього з'явилася сім'я. Ця казка вчить дружбі, милосердя, сміливості і вірності. Я хотів би бути таким же спритним, сміливим і мудрим, як Мауглі.
Ось чому мені особливо подобається ця казка. Читання цієї казки додає мені впевненості в своїх силах.
За матеріалами сайту:http://teacher.at.ua/publ/algoritm_napisannja_tvoru_ese/19-1-0-21177
1 вересня - абсолютно нова школа
Опис ключових змін
в оновлених програмах початкової школи
Навчальні програми
для початкової школи (1-4 класи)
Немає коментарів:
Дописати коментар